sportlovet 09

hej!!!!! tillbaka nu efter ett suuuper sportlov. var i orsa (big surprice) med mamma o pappa och med marre linette och denice också !! <3<3 vi hade jättekul, tyckte jag iaf, vi åkte skidor alla dagar förutom söndagarna (åkte dit och hem) denice åkte ju hem på lördagen, haha hon kunde inte stå ut med oss nä jag skojar bara men hon skulle iväg på en till vecka med skidor - riktigt avis! till finska fjällen skulle hon (?). det här sportlovet har varit händelserikt, haha jag har vurpat i ankarliften- rätt idiotiskt jag gick av min för att hoppa på denice's och haha det blev något ryck och jag ramlade =P sen så vurpade jag rejält, som jag inte gjort sen jag lärde mig åka skidor för typ 3 år sen =P haha åkte skiitsnabbt i skogen och sen kom två träd som stod nära varann med grenar innåt, haha ni kan ju lista ut resten själva haha ne men det va ett gupp/hopp precis efteråt så aa jag vet inte riktigt vad jag gjorde men jag ramlade och landade på höften iallafall= stoort blåmärke!!! haha denice åkte efter (ganska långt så hon såg inte när jag ramlade) och när hon kom dit så tänkte hon typ 'men va fan har hänt nu -.-' sen såg hon att först låg en skida sen metern efter det låg en till skida och sen stav och sen stav och sen Jag hahahah!!! fan va ont det gjorde men fan va kul det va!

men vi har åkt MYCket OFFPIST och pistat också ofc (gick upp 8 nästan varjedag!! ) skiitkul och snön var fantastisk det var nästan BARA naturlig snö och det var ju en meter snö så! och det var inte en ända isfläck eller något liknande. det va perfekt väder också! soligt utan att det blev för varmt, typ 4-8 grader och aa, helt PERFEKT!!!!!! visst hade vi nåra vurpor!! linette i slingan( hahah åkte så j*vla snabbt att det blev ett platt fall ^^ ) denice och jag i en lååång, brant offpistslinga =D=D  haha jag skulle sakta ner lite bara så jag svängde ner i lössnön och fastnade med ena skidan mellan två enar!! jag tappade balansen och hängde i en av enarna i 45 grader!! =D=D haha fan va kul, hade velat ha bild, denice precis efter när hon skulle stanna fastnade hon med ena skidan i en gren och åkte vidare med andra så hon hamnade i en lätt spagat i brant smal som fan backe och jag o marre fick dra dit och försöka hjälpa det va jäkligt svårt!! haah marre ramlade av att hjälpa mig och denice!  sen jag däruppe, och denice i losvängen(fåniga namn??) när hon skulle prova att sitta ner och åka, sen gjorde marre en vurpa/inkörning i ett träd påv'äg ut ur blåbärsskogen ( nämde jag nåt om fåniga namn ??!!) det kom typ ett småglin och åkte in precis framför henne så hon var tvungen att åka in i skogen och fick ett träd på sig och har fortfarande ont =(=(  man får ju inte glömma linettes andra vurpor i blåbärsskogen, hon provade på guppen för första gången, det gick bra förutom några gånger bara! nu e klockan 20:20 va tvungen att skriva det!

har haft jättemysigt med vännerna och har haft mkt kuuul!!!! älskar er!
nu ska jag ladda in bilder och filmer och sen lägga in de på ettt minneskort som ska skickas runt<3

kram! förresten har precis läst 215 blogginlägg från bloglovin!!! -.- e ganska så slut!
bilder från sportlovet kommer och kommer komma fler när usbminnet kommer tillbaka från alla!!

kram igen<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0