i'm back in school

hej, idag har det varit första dagen i skolan på länge, eller nja en vecka sen men innan dess var jag ledig i fyra dagar så =/ men aja, det har varit härligt att komma tillbaka. vi hade först engelska och vi kollade på nån film om en kille som gjorde en dokumentär om skolmassakerna o så. helt okej men konstig. jag fick inte göra mitt prov för jag fick inte vara ensam =S=S !! skumt. sen hade vi syslöjd och jag låg liite efter bara ^^ haha nä men den skulle typ vara färdig till den här gången men det var väldigt få som va färdiga typ en eller två- så inte jätteefter, nu har jag tagit hem grejerna för att fortsätta nåla och sy, om inte mamma har lånat ut symaskinen!!! är lite orolig. sen hade vi matte där jag låg runt 20 sidor efter!! inte så mycket för att ha varit borta från min grupp, håller ett högt tempo men de flesta hinner inte med, inklusive jag men jag hinner jämt innnan provet. men jag kände att det vore bra om jag jobbade istället för att klaga om att jag låg jättelångt efter, och gissa det gick. jag slog mitt rekord lugnt även om jag aldrig har räknat hur många tal jag gjorde. jag gjorde 34 tal / 10 sidor!! haha och mer än hälften var a,b,c & d och sen var det läsgrejer. jag är faktiskt ganska stolt! haha=P  efter det var det språk / tyska där det var fortsättning på provet. jag och rebecca fick göra hörförståelsen men sen  ska vi göra resten på måndag och tisdag, vi båda var sjuka ( kommer tillbaka om va rebecca var för sjuk) så vi fick sitta i grupprummet efteråt och göra komihåg lappar till klassen om böjning av verben Sein och Haben. haha kladdkritor och massa papper. haha jag misslyckades ett antal gånger! stavfel på överskrift mm =P haha!!! sen hade vi SO där vi hade vikarie och an-so hade tydligen varit sjuk i fredags också så de hade inte gjort något annat än det jag redan hade gjort(jag, julia och ellen var en av de första som redovisade - fredagen innnan) så då fick vi först skriva egna nutidsfrågor, och jag har inte kollat på nyheterna direkt så jag kom inte på något!! =$ haha men sen lekte vi en lek där man ska få ett kort ni vet och sen ska man säga spader! och så ska alla med spader flytta ett steg i ringen om ingen sitter på en. men hon avbröt mitt i allt för att vi skulle få sluta tidigare =) visst det var kul att sluta tidigare men leken var helt okej. sen gick jag och linette hem till mig och åt mackor (&*****)  och sen var det facebook, bloglovin och playahead. jag gillar inte playahead så det var bara linette. sen har vi inte gjort något speciellt. sen åt jag och pappa för mamma skulle på mammografi eller nåt. haha blodpudding. nä men mamma gillar det verkligen inte så varje gång(nästan) mamma är borta brukar jag och pappa äta det =) jag är ganska kräsen av mig men jag gillar blodpudding, jag fattar inte varför många inte gillar det =S det e ju inte en delicatess men ändå. nu har mamma kommit hem och jag ska ragga symaskin, och gå igenom kläderna jag har rensat ut med henne, gjorde det igår kväll. blev väl uppåt 20 plagg kan jag tro. ska rensa socklådan och så också ikväll. vill verkligen hinna ner till konsum och köpa hem mig en sofis mode, har aldrig köpt den men älskar hennes blogg! så ska prova!

nu till rebecca, vi träffades på tyskan nu igen och hon hade också varit borta i två veckor, och när jag frågade var hon hade varit hade hon varit på sjukhus!! hon hade fallt ihop av magsmärtor så hon fick akutoperera blindtarmen, den hade brustit!! usch va ont!! så hon hade legat på sjukhus i en vecka och hemma i en vecka, stackarn!! <3 skönt att hon mår bra!! shit asså hon hade kunnat dött! hur skulle jag överlevt utan henne på tyskan och alla kedjebrev ^^ nä men gud jag satt och såg ut som en guldfisk när hon berättade!!

kram<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0