dåligt morgonhumör - you bet

idag väcktes mamma och jag av maskiner utanför vårt hus (vi har precis blivit av med de för att poolen är klar). de skulle spränga bort stenen vi har utanför vårt hus utan att vi har fått någon information överhuvudtaget av vägföreningen. vi hade därimot fått information från en (nu föredetta) vän när vi frågade den raka frågan när vi var på mallorca
- kommer de spränga bort stenen/berget vid staketet, och fått det svaret
- nej.
men imorse kom de och ville sätta i mätare i vår husgrund för att se om det blev någon spricka i den, eftersom de sprängde cirka 20-30 meter från vårat hus. gubbarna som sprängde kände ju också att det var helt fel att vi inte har fått någon gällande information, men vad skulle de göra - de måste ju också göra sitt jobb. men jag var ute i princip hela morgonen och kollade på med arga ögon och jag kan svära på att de var illgröna för det blir de om jag bara blir lite arg och både jag och mamma var uppåt rasande. men vi hade iallafall tur med att de kunde inte spränga bort hela stenen för att vårt staket satt i vägen och de kunde inte lägga mattorna där så det blev inte helt som "the leaders wanted", inte för att jag har något emot det men den verkligen bristfälliga kommunikationen måste göras något åt! speciellt som det verkade som många andra på vår väg hade fått veta men ingen hade gått till oss - vi som bodde närmast det som skulle sprängas! men sprängarna verkade vara vettiga personer och tyckte verkligen inte att vi skulle göra besväret att ta ner vårt staket (som vi i såfall måste skicka ner en gubbe från Mora för att laga), de märkte ju naturligtvis också att jag och mamma var som två tjurar i pamplona(stavning?) Denna föredetta vän kommer att förbli det tills den ber om ursäkt för inte nog gav han oss den felaktiga informationen och sen inte hade mage att komma och informera det nya, eller kolla om vi hade blivit informerade av någon annan, och gick runt och dirigerade trots att han tidigare sagt att han inte gillade iden men nu såg det ut som han var på ett tivoli, förolämpade min mamma framför både grannar och yrkesmän och MIG! Det tycker inte jag är okej på någon nivå. speciellt när då ena sprängaren erbjöd sig att gå och prata med mamma och ge henne lite information på vad som skulle hända, eftersom vi basicly hade själva listat ut att de skulle spränga. så säger han
- gör inte det, det gör det bara värre.( med ett hånflin på munnen )
information brukar göra det bättre, men i det här fallet var det på tok för sent men det tyder ju på hur han tror att man gör personer på bättre humör.

men dagen byttes från helvete mot lite bättre och sedan bra. Mats, Tua och Uma kom förbi när de bara skulle spränga 2 gånger till men ingen borrning så det var relativt tyst iallafall och vi badade i poolen och hade jättemysigt, till lunch blev det pizza för jag blev så otroligt sugen, annars brukar vi bara äta det nästan till middag(ibland - haha ganska ofta) vid klockan 4 åkte de hem och om de inte hade varit där idag tror jag att den här dagen hade varit olidlig. pappa kom hem lite tidigare för att reda ut lite saker och han är ganska sur också.

juste jag har precis skaffat twitter så medans jag inte bloggar kan ni se när jag hämtar te och sådant på sommarjobbet som börjar strax igen, hihi mikroblogg i all ära men jag vet inte riktigt om det är något men det verkar ju vara många som gillar det, jag vet inte hur intressant det är att se att jag precis har druckit en halv kopp te med 4-5 påsar socker - motsvarar typ 5-10 sockerbitar. haha.

sen har jag ett jäkla kostnadskit som jag måste ta itu med!

1. jag ska kolla vad det kostar att avsluta mitt abbonnemang hos tre för att min mobil är inte i toppform direkt. den stänger av sig ibland och håller på och är ganska seg oftast, sen har jag ju tre, ungefär lika dyrt som telia, om inte dyrare? mina räkningar brukar gå på 300-400 det kan tyckas lite men jag använder knappt min mobil, brukar inte skicka sms hela dagarna - typ 10-20 sms per vecka och jag ringer iof mer men inte för att få en sådan räkning. vill gärna ha tele2/comviq också för det har alla kompisar - så då blir det ju ännu billigare. min önskelista till min födelsedag - ett avslutat abbonnemang hos tre, en ny mobil och typ tele2/comviq kontantkort, för jag använder inte min mobil och så så mycket och då känns det ganska onödigt att köpa ett abbonnemang.
2. ska kolla på massa konserter på ticnet och se om jag hittar någon kul, var ju som sagt ganska besviken på britney spears konserten.. men tror att frida jag och linette ska försöka fixa fram biljetter till green day - jag brukar inte direkt "lyssna" på de men när de spelas på radion kan man inget annat än njuta och det vore en perfekt konsert tror jag.
3. min kamera har gått sönder och jag fick överleva en semester med en hälften så bra kamera, inte för att man märker stor skillnad men man blir lite irriterad ibland. hur som helst jag måste ha en ny kamera eftersom jag har gett bort min gammelgamla, haha. och jag funderar på att köpa en systemkamera, de verkar så himla bra och de ställer ju bra in skärpan och så själv - men de är stora. och kostar mycket. men ska övertala pappa. han har till och med sagt "du kan få en systemkamera om du vill" men det var ioförsig på semestern under tiden vi åt efterrätt och då är man i en drömvärld. men så det måste jag titta på, vilken kamera jag vill ha.

nu är ju grejen att jag är ganska luspank - typ 100:- totalt! så ni kan ju gärna få förklara för mig hur det här ska gå ihop ;) haha får spara slantarna man får. nu har jag fått skriva av mig lite och förlåt om jag låter som en drama queen, men det har varit en... innehållsrikdag.

kramopuss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0